ربط سزارين به قهوه

در مورد نوشيدن و عشق هميشگيم قهوه مينويسم

  • محبوبترين قهوه در جهان
  • دستور تهيه قهوه ترك
  • خداييش اينارو در مورد قهوه نميدونستي
  • ربط سزارين به قهوه
  • قهوه محبوب در ايران

ربط سزارين به قهوه

۳ بازديد

شواهدي وجود دارد كه قهوه باعث فعاليت در بخشي از مغز مبتلايان به پاركينسون مي شود. زمينه و هدف: سردرد پس از بيحسي نخاعي (PDPH)، يك مشكل شايع در زنان باردار است، اما هنوز هم عدم قطعيت در مورد اثربخشي باليني، بهخصوص در مورد درمانهاي دارويي وجود دارد. اما افرادي كه مبتلا به فشارخون بالا هستند و در كنترل آن با مشكل مواجه هستند؛ ميتوانند به جاي قهوه كافئيندار، انواع فاقد كافئين آن را مصرف كنند. هم چنين ميزان آلودگي در نمونه هاي اماكن داخل و خارج شهر به يك اندازه بود.استنتاج: نتايج نشان داد كه تنها دو مورد از مكان هاي نمونه برداري شده در سه مرحله نمونه برداري، فاقد آلودگي بوده اند و در بقيه موارد، حداقل در يك مرحله نمونه برداري آلودگي وجود داشت. سپس از تيمار شاهد (فاقد نمك و آلژينات)، تيمار A1 (تخم حاوي 2/5 درصد نمك)، تيمار A2 (تخم حاوي 0/2 درصد آلژينات) و تيمار A3 (تخم حاوي تركيبي از نمك 2/5 درصد و آلژينات 0/2 درصد) جهت بررسي اثر نگه­دارنده­ ها در تخم ماهي استفاده شد. تحقيقات نشان دادهاند كساني كه روزانه بهصورت تركيبي از چاي و قهوه استفاده ميكنند، خطر مرگ بر اثر دلايل مختلف را تا حدود زيادي كاهش ميدهند. روش بررسي: اين مطالعه بهصورت كارآزمايي باليني در سال 1393 در تمامي زنان كانديداي عمل جراحي سزارين مراجعهكننده به بيمارستان رازي تربت حيدريه انجام شد و 140 نفر بهصورت تخصيص تصادفي (با روش بلوكهاي جايگشتي) انتخاب شدند.

اين مطالعه با هدف تعيين تأثير مصرف قهوه بر سردرد ناشي از بيحسي نخاعي در سزارين انجام گرفت. به عنوان فاكتور هاي مؤثر بر درصد بازده استخراج، مقدار پلي فنل ها و ويسكوزيته ظاهري آلژينات استخراج شده، مورد مطالعه قرار گرفت و فاكتور ها بهينه سازي شدند. در اين مطالعه جلبك Cystoserriaceae myrica از بيشترين تراكم(25±41) برخوردار است، وگونه غالب در ميان 6 گونه جلبك قهوه اي نمونه برداري شده محسوب مي شود. از نظر غناي گونه اي ايستگاه نيروگاه و ايستگاه گناوه به ترتيب داراي بيشترين و كمترين غناي گونه اي در دو فصل مورد مطالعه بود. بيشترين مقدار غناي گونه اي و غالبيت مربوط به فصل پاييز و بيشترين مقدار شاخص شانون(76/0) مربوط به فصل بهار است. در اين تحقيق بر اساس خصوصيات مورفولوژيك، ميزان رشد، الگوي رشد و دماهاي ويژه گونه-هايparasitica Phytophthora از ارقام نارنگي و P. citrophthora از ارقام پرتقال شناسايي و بيماري زايي گونه هاي P. parasitica و P. citrophthora بر روي ميوه ارقام نارنگي و پرتقال اثبات گرديد. امروزه ماكروجلبك­هاي قهوه ­اي به ­مثابة يك منبع از تركيبات مختلف غذايي و دارويي محسوب مي­شوند، همچنين تخم ماهي با وجود اسيدهاي چرب غيراشباع و پروتئين بالايي كه دارد، در برابر فساد بسيار حساس است.

در اين راستا به­ منظور دستيابي به غلظت بهينه آلژينات از تيمارهاي مختلف آلژينات 0/1 درصد، 0/2 درصد، 0/3 درصد، 0/4 درصد و 0/5 درصد استفاده شد كه براساس ارزيابي حسي آلژينات 0/2 درصد انتخاب شد. پكمپانيهاي مختلف قهوه تركيبهاي مختلفي را از اين دو نوع قهوه ارائه ميدهند، مثلا: 100 درصد عربيكا، 90 درصد عربيكا با 10 درصد روبوستا، 80 درصد عربيكا با 20 درصد روبوستا، 70 درصد عربيكا با 30درصد روبوستا، 60 درصد عربيكا با 40 درصد روبوستا. سربازان هركسي را كه شبيه سرخپوستان بود محاصره ميكردند، تا ميانۀ ميادين شهرها ميكشيدند و با مسلسل به رگبار ميبستند. بيشترين تراكم جلبك هاي قهوه اي در فصل بهار (20±33 عدد درمترمربع) و كمترين تراكم در فصل پاييز (9±17عدد درمترمربع) بود. بوي شگفت انگيز قهوه با طعم تلخ و دلچسب آن سبب شده مردم بسياري در سراسر ايران و جهان هر روز صبح خود را با اين نوشيدني جادويي آغاز كنند.

اگر در منزل خود قهوه داريد ديگر احتياجي به خريد اين وسايل براي زرنگ آميزي وسايل چوبي خود نداريد. جهت نمونه برداري بدون اطلاع قبلي به قهوه خانه مورد بررسي مراجعه و از تشطك هاي زير سماور با استفاده از دستكش يك بار مصرف نمونه برداري انجام و در جوار يخ با كلد باكس به آزمايشگاه جهت كشت حمل شد. در روز نخست توليد ميزان سختي كليه نمونهها بيشتر از نمونه شاهد بود اما با افزايش زمان ماندگاري بويژه در نمونههاي حاوي 5/2 و 5 درصد مكمل ميزان سختي در مقايسه با شاهد كاهش يافت. نتايج نشان داد؛ به كارگيري مكمل فيبري حاصل از ضايعات فراوري قهوه حاوي كافئين-سبوس گندم در فرمولاسيون كيك بالاتر از سطح 5 درصد باعث كاهش حجم مخصوص خمير، تخلخل و روشنايي گرديد. شايان ذكر است؛ نمونههاي حاوي مكمل فيبري اكسترود شده نسبت به نوع غير اكسترود داراي قوام خمير، كاهش افت پخت، افزايش تخلخل، افزايش مؤلفه روشني، كاهش سختي مناسب تر و حفظ رطوبت بيشتري بوده و در طي مدت ماندگاري نيز منجربه و به تعويق انداختن بياتي نمونه­هاي كيك گرديد. محتواي رطوبتي كليه نمونههاي حاوي فيبر كمتر از نمونه شاهد گزارش گردد. اين مشكل اغلب در افراد جواني گزارش شده كه نوشابههاي انرژيزايي مصرف ميكنند كه محتوي مقدار بسيار زيادي كافئين هستند.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.